10-08 Ravage na eenzijdig ongeval

In de vroege maandagochtend van 10 augustus heeft er een eenzijdig ongeval plaatsgevonden aan de Tudderenderweg ter hoogte van de kruising met de Hemelsley. Een bestuurder onder invloed heeft al daar de macht over het stuur verloren en is vervolgens met hoge snelheid tot stilstand gekomen tegen een boom om vervolgens terug gekaatst te worden, de weg op.

Het gehele motorcompartiment was uit elkaar gereten, motor en versnellingsbak lagen compleet uit elkaar verdeeld over de weg samen met alle andere onderdelen van de auto. Wonder boven wonder is de bestuurder na de klap, volgens getuigen, zelf uit de auto gestapt aan de passagierskant met een schram op het voorhoofd. Medewerkers van de ambulance hebben het slachtoffer uit alle voorzorg gefixeerd op een redplank en overgebracht naar het OMC. De manschappen van Kazerne Sittard hebben de politie geassisteerd met het onderzoek en het bergbedrijf bij de berging om daarna het wegdek te reinigen, zodat ze na 2,5 uur konden terugkeren naar de kazerne.

©www.brandweersittard.com

03-07 Fietser overreden door vrachtwagen

Vrijdagmiddag is een jongeman op de fiets gewond geraakt door een afslaande vrachtwagen die hem over het hoofd had gezien. Op de hoek Rijksweg Zuid met de Wilhelminastraat wilde de vrachtwagen richting het station en is de jongeman onder de vrachtwagen terecht gekomen.

De fietser werd over het hoofd gezien en werd overreden door twee assen van de vrachtwagen. Mensen op de stoep, terras en straat zwaaiden ter waarschuwing naar de vrachtwagenchauffeur, maar helaas had het ongeval zich al voltrokken.

De brandweer werd gealarmeerd voor een verkeersongeval met beknelling, maar heeft ter plaatse enkel de ambulancemedewerkers geassisteerd met de werkzaamheden en het slachtoffer aan het oog onttrokken van de vele toeschouwers.

Door het ongeval ontstonden er lange files op de Rijksweg en de Engelenkampstraat op de warme vrijdagmiddag. Het slachtoffer is verder met trauma aan het onderlichaam overgebracht naar het OMC.

©www.brandweersittard.com